Trasy nad 40 km

odrážka Trasa č. 12 - "Peruc"
Délka trasy: asi 45 km
Terén: lesní cesta, silnice
Směr cesty: Líský - Bilichov - Hříškov - Toužetín -
Peruc - Telce - Klobuky - Třebíz - Plchov - Pozdeň
Mapa trasy

Oldřichův dubPopis cesty: Z Pozdně se vydáme po táhlé stoupající silnici na Lísky. Projedeme kolem kapličky a obchodu po pravé straně, silnice se stáčí doprava a začíná klesat. Klesání si však moc neužijeme a hned odbočíme na betonovou cestu vlevo, která opět chvilku stoupá. Držíme se bez odbočování stále této cesty, která se náhle stává polní. Dojedeme po ní až k březovému hájku se studánkou Královkou. Kousek za tímto hájkem na první odbočce uhneme vlevo, kde se z cesty stává úzká vyšlapaná cestička vedoucí do lesa. Tam již narazíme na modrou turistickou značku, která zpočátku vede jakýmsi korýtkem a nakonec ústí na cestu, po které sjedeme kolem chatové osady z kopce až k Velkému Bilichovskému rybníku. Tato uplynulá část trasy od studánky se bude líbit těm, kteří rádi jezdí v terénu po neupravených lesních cestách a je o to příjemnější, že vede z kopce.
Když přijedeme na křížení cest u rybníka, dáme se po cestě doleva. Vpodstatě tak rybník objíždíme a máme ho stále po levé straně. Projedeme tak malou rekreační oblastí a vjedeme do lesa, který začíná závorou zamezující vjezdu automobilů. Po této cestě jedeme dál kolem Malého Bilichovského rybníku a Druhého rybníku. Cesta vede nádherným údolím mezi lesy a trochu táhle stoupá. Na vrcholu stoupání se stáčí vpravo. Pokračujeme až na křižovatku (kříž) se silnicí (Zámeckou),
kterou projedeme rovně a držíme se této místy rozbité silničky, která mírně klesá a vyvede nás z lesa mezi poli. Před námi již spatříme vísku - Hříškov. Otevře se i nádherný pohled na české Středohoří. Vydáme se směrem k vesnici. Z ní dále pokračujeme po silnici přes Bedřichovice, Sulec, Toužetín, Donín, Vrbno n.Lesy, Hřivčice až do Peruce. Zde rozhodně stojí za prohlídku Oldřichův dub, Boženina studánka a v neposlední řadě i zámek. Z Peruce dál po silnici přes Telce, kolem menhiru "
kamenný muž
" do Klobuk, Třebíz a Plchov do Pozdně.

odrážka Trasa č. 13 - "Křivoklát"

imageDélka trasy: 70 km
Terén: silnice
Směr cesty: Srbeč - Mšec - Třtice - N. Dům - hrad Křivoklát - zpět po stejné trase

Popis trasy: Nádherná a romantická trasa vedoucí po úzkých silnicích hlubokými křivoklátskými lesy a Lánskou oborou. Za Buckým rybníkem se napojíme na značenou cyklotrasu, které se držíme až k hradu Křivoklát.